Goudsmid Marijke Mul ontwerpt armband voor celebrities-merk Buddha to Buddha

mrt 26 • HRLM Vandaag • 2286 Views • Geen reacties op Goudsmid Marijke Mul ontwerpt armband voor celebrities-merk Buddha to Buddha

Buddha_to_Buddha_ARMBAND_ontwerp_Marijke_Mul_design_2De Haarlemse goudsmid Marijke Mul heeft een prestigieuze ontwerpcompetitie voor Buddha to Buddha gewonnen. Het trendy sieradenmerk, in trek bij Afrojack, Doutzen Kroes en Snoop Dogg, had de competitie uitgeschreven voor een nieuwe armband die als showpiece moet gaan fungeren tijdens grote events. Het daadwerkelijke produceren van haar zilveren armband op Bali zal drie tot zes maanden in beslag gaan nemen.
Buddha to Buddha heeft in korte tijd een enorme populariteit opgebouwd. Het merk is in 1997 ontwikkeld door Batul Loomans. Zilveren sieraden zijn het handelsmerk, maar de collectie bestaat tegenwoordig ook uit andere materialen en horloges. Het ‘chain-motief’ is een bekend herkenningsteken op de armbanden, die zowel door mannen als door vrouwen kunnen worden gedragen. Veel bekende personalities dragen sieraden van het merk. Alle sieraden worden gemaakt in eigen ateliers van het merk in Indonesië.

‘Ik was er echt op gebrand om mee te doen aan deze competitie. Als bestuurslid van de landelijke branche vereniging Goud- en Zilversmeden ben ik immers uitgesloten van deelname aan de Nederlandse Ontwerpwedstrijd voor het ontwerpen van sieraden’, vertelt Marijke Mul. Ze pakte haar deelname aan met de professionaliteit waar ze om bekend staat. In nauwe samenwerking van Sander van Weert van Avalanche Film produceerde Marijke een film om haar inzending goed te presenteren op Facebook. De opnamen zijn gemaakt in haar eigen atelier in Haarlem en in een industriële loods in Spaarndam.

Op Facebook werd meteen zeer enthousiast gereageerd op het ontwerp van haar armband. Op donderdag 12 februari kreeg zij van Buddha to Buddha het bericht dat ze had gewonnen. ‘Er zat verrassend veel DNA van Buddha to Buddha in mijn ontwerp, vonden ze. Tranen in m’n ogen toen ik het hoorde’, aldus Marijke.
Tijdens evenementen moet het ontwerp van de Haarlemse goudsmid straks te bewonderen zijn. Dat is echter voorlopig nog niet het geval. De daadwerkelijke productie in Indonesië zal naar verwachting nog een aantal maanden in beslag nemen.

Al eerder in de media
De 38-jarige Marijke Mul wist als goudsmid al vaker de media te halen. Een jaar na het behalen van haar diploma voor Goudsmid-Juwelier in 1995 werd zij uitgeroepen tot goudsmid van het jaar. Al op 23-jarige leeftijd opende ze haar eerste winkel, als jongste zelfstandige juwelier van Nederland. Daarnaast heeft zij in haar carrière bijzondere ontwerpen mogen maken, zoals een rammelaar voor Prinses Amalia en een hanger voor de Bisschop van Haarlem.

Related Posts

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

« »